Играчите се състезават в добиването на печалби чрез стилизирана икономическа дейност, включително купуване, наемане и отдаване на имоти с помощта на игрални "пари", докато хвърлят зарове и се придвижват по игралното поле.
Играта е наречена на икономическата идея за монопол - добиването на пълен контрол над някакъв пазар от един-единствен продавач.
В Монополи от 2 до 4 души играят за пълен контрол над област, представляваща игралното поле.
Идеята на играта се състои в закупуване на имоти, застрояване, търгове.
Търговете се организират, когато играч няма достатъчно пари за да закупи определена земя или не я иска.
След като всички имоти се разпродадат между играчите, всички "монополисти" търгуват между себе си имотите, за да могат след това да застрояват.
Целта на застрояването е да се взема "наем" от останалите играчи. На всяка страна от дъската са нарисувани гари, булеварди, улици, а всяка улица е разделена на части.
За да може да строи, един играч трябва да е събрал всички части от една улица. Един играч плаща наем на друг, когато попадне на участък, който принадлежи на противника.
Победител е този, който успее да накара всичките си съперници да банкрутират - тоест да загубят всичките си пари.
Всички нотариални актове, къщи и хотели са държани от банката до закупуването им от играчите. Стандартният набор от елементи включва:
Има тесте от 32 карти Шанс и Общински (16 Шанс и 16 Общински), които играчите изтеглят, когато попаднат на съответните квадратчета на пистата, и следват инструкциите, отпечатани върху тях:
Нотариален акт за всеки имот се дава на играчите за означаване собствеността, и да се определи продажната цена, стойността на ипотека, разходите за изграждане на къщи и хотели върху този имот, както и различните наемни цени в зависимост от това как е застроен имота. Информацията включва:
-22 улици, разделени в 8 цветови групи от по две или три улици; играчът трябва да притежават всички от цветова група, за да може да строи къщи и хотели. Веднъж придобити, имотите от цветова група трябва да се подобрят или "раздробят" поравно. Вижте раздела за правилата.
-4 жп линии, играчите събират $ 25 наем, ако те притежават една станция, $ 50 за две, $ 100 за три и $ 200 за всичките четири.
-2 комунални услуги, наем е четири пъти стойността на зарчетата, ако притежавате едната услуга, или десет пъти, ако и двете са ваша собственост. Хотели и къщи не може да се строят на комунални услуги или станции.
Цените за изкупуване за различните имоти варира от $ 60 до 400 $
Използват се две шестцифрени зарчета
Къщите и хотелите в играта са с неограничено количество, както и парите в банката
Всички играчи стартират с равно количество пари, според настройките на играта ($2000).
Всеки играч е представен от малка фигурка, който се движи по периферията на игралното поле в съответствие с хвърлените зарове.
Играчите се редуват последователно да хвърлят заровете и да предвижват своите фигурки. Кой да бъде първи се избира на произволен принцип.
Ако играчът попадне на "Шанс" или "Общински" изтегля най-горната карта от съответната купчина и следва указанията.
Ако играчът попадне на безстопанствен имот, независимо дали улица, железопътна гара или комунална услуга, той може да го купи вписана покупна цена.
Ако той откаже тази покупка, имотът се продава на търг от банката с най-висока цена.
Ако имотът е вече закупен и неипотекиран, се заплаща на собственика определения наем,записан в нотариалния акт, цената зависи от това дали имотът е част от комплект или степен на развитие.
Ако играч хвърли еднакви числа на зарчетата (чифт), след завършване на свой ред, той хвърля пак. Но който хвърли три пъти чифт, обаче отива в затвора.
Играчите отиват в затвора, ако те попаднат, върху "отиди в затвора", или се изтегли карта от "Шанс" или "Общински", която казва "да отиде в затвора". Когато играч се изпраща в затвора, той не може да премине през началото и да вземе 200$ заплата. Ако играчът не е "изпратен" в затвора, а само попада на квадратчето, той е цамо на посещение и се придвижва по обичайния начин за следващата си ред
Ако играч е в затвора, той не кара нормален ред и трябва или да плати глоба от 50$ за да бъде освободен от затвора или да се възползва от карта изтеглена от "Шанс" или "Общински" за измъкване от затвора „Излез от затвора без пари”, или да се опита да хвърли чифт на заровете. Ако играчът не успее да хвърли чифт, той губи своя ред.
Ако той не успее да хвърли чифт три пъти, той излиза от затвора.
Докато един играч е в затвора, той не може да купува и продава имоти и сгради и да събира наеми. Ако играчът хвърли чифт, той се придвижва според хвърлянето
Ако даден играч притежава всички имоти в цветовата група и никой от тях не е ипотекиран, той може да ги развие по време на ред.
Развитието включва закупуване на миниатюрни къщи или хотели от банката и поставянето им в имотните пространства, това трябва да се прави равномерно в рамките на групата имоти. Това означава, че втората къща не може да бъде построена на даден имот, в рамките на група, докато всички те не получат по една къща. След като играчът притежава цялата група, той може да събира двоен наем.
Въпреки че неможе да поставя къщи и хотели на железопътни линии или комунална услуга, дадения наем се увеличава ако играчът притежава повече от един от двата типа имоти.
Имотите могат да бъдат ипотекирани, преди това трябва да бъдат продадени всички хотели и къщи от имотите от този цвят. Играчът получава пари от банката за всеки ипотекиран имот (половината от продажната цена), която може да бъде платена с лихва за откупуване обратно.
Къщите и хотелите могат да бъдат продадени обратно на банката на половина покупната им цена.
Играчите не могат да събират наеми на ипотекирани имоти.
Играч, който не може да си плаща дълговете, е в несъстоятелност (банкрут) и се елиминира от играта.
Победител е този играч, който остава след като всички други са фалирали.
ОНЛАЙН Монополи
СКРИЙНШОТИ
ОПИСАНИЕ
Първата и единствена Българска игра на Монополи онлайн. Това е най-бързата бизнес игра, която можеш да играеш с приятлеи онлайн. Прочети повече на Rento.com/bg
Играй безплатно Монополи или играй други онлайн игри.
Играй безплатно Монополи или играй други онлайн игри.
КЛАСАЦИИ (само за ВИП)
- ТОП ИГРАЧИ
- НАЙ-АКТИВНИ ДНЕС
- ТОП ЗА ДЕНЯ
- ТОП ЗА СЕДМИЦАТА
- ТОП ЗА МЕСЕЦА
ПРАВИЛА НА Монополи
Правила на играта Монополи
Монополи е настолна игра. Играе се от 2, 3 или 4 играчи.Играчите се състезават в добиването на печалби чрез стилизирана икономическа дейност, включително купуване, наемане и отдаване на имоти с помощта на игрални "пари", докато хвърлят зарове и се придвижват по игралното поле.
Играта е наречена на икономическата идея за монопол - добиването на пълен контрол над някакъв пазар от един-единствен продавач.
В Монополи от 2 до 4 души играят за пълен контрол над област, представляваща игралното поле.
Идеята на играта се състои в закупуване на имоти, застрояване, търгове.
Търговете се организират, когато играч няма достатъчно пари за да закупи определена земя или не я иска.
След като всички имоти се разпродадат между играчите, всички "монополисти" търгуват между себе си имотите, за да могат след това да застрояват.
Целта на застрояването е да се взема "наем" от останалите играчи. На всяка страна от дъската са нарисувани гари, булеварди, улици, а всяка улица е разделена на части.
За да може да строи, един играч трябва да е събрал всички части от една улица. Един играч плаща наем на друг, когато попадне на участък, който принадлежи на противника.
Победител е този, който успее да накара всичките си съперници да банкрутират - тоест да загубят всичките си пари.
Активи
Всички нотариални актове, къщи и хотели са държани от банката до закупуването им от играчите. Стандартният набор от елементи включва:
Карти
Има тесте от 32 карти Шанс и Общински (16 Шанс и 16 Общински), които играчите изтеглят, когато попаднат на съответните квадратчета на пистата, и следват инструкциите, отпечатани върху тях:
Собствености
Нотариален акт за всеки имот се дава на играчите за означаване собствеността, и да се определи продажната цена, стойността на ипотека, разходите за изграждане на къщи и хотели върху този имот, както и различните наемни цени в зависимост от това как е застроен имота. Информацията включва:
-22 улици, разделени в 8 цветови групи от по две или три улици; играчът трябва да притежават всички от цветова група, за да може да строи къщи и хотели. Веднъж придобити, имотите от цветова група трябва да се подобрят или "раздробят" поравно. Вижте раздела за правилата.
-4 жп линии, играчите събират $ 25 наем, ако те притежават една станция, $ 50 за две, $ 100 за три и $ 200 за всичките четири.
-2 комунални услуги, наем е четири пъти стойността на зарчетата, ако притежавате едната услуга, или десет пъти, ако и двете са ваша собственост. Хотели и къщи не може да се строят на комунални услуги или станции.
Цените за изкупуване за различните имоти варира от $ 60 до 400 $
Зарове
Използват се две шестцифрени зарчета
Къщи и Хотели
Къщите и хотелите в играта са с неограничено количество, както и парите в банката
Пари
Всички играчи стартират с равно количество пари, според настройките на играта ($2000).
Фигурки
Всеки играч е представен от малка фигурка, който се движи по периферията на игралното поле в съответствие с хвърлените зарове.
ПРАВИЛА
Играчите се редуват последователно да хвърлят заровете и да предвижват своите фигурки. Кой да бъде първи се избира на произволен принцип.
Ако играчът попадне на "Шанс" или "Общински" изтегля най-горната карта от съответната купчина и следва указанията.
Ако играчът попадне на безстопанствен имот, независимо дали улица, железопътна гара или комунална услуга, той може да го купи вписана покупна цена.
Ако той откаже тази покупка, имотът се продава на търг от банката с най-висока цена.
Ако имотът е вече закупен и неипотекиран, се заплаща на собственика определения наем,записан в нотариалния акт, цената зависи от това дали имотът е част от комплект или степен на развитие.
Ако играч хвърли еднакви числа на зарчетата (чифт), след завършване на свой ред, той хвърля пак. Но който хвърли три пъти чифт, обаче отива в затвора.
Играчите отиват в затвора, ако те попаднат, върху "отиди в затвора", или се изтегли карта от "Шанс" или "Общински", която казва "да отиде в затвора". Когато играч се изпраща в затвора, той не може да премине през началото и да вземе 200$ заплата. Ако играчът не е "изпратен" в затвора, а само попада на квадратчето, той е цамо на посещение и се придвижва по обичайния начин за следващата си ред
Ако играч е в затвора, той не кара нормален ред и трябва или да плати глоба от 50$ за да бъде освободен от затвора или да се възползва от карта изтеглена от "Шанс" или "Общински" за измъкване от затвора „Излез от затвора без пари”, или да се опита да хвърли чифт на заровете. Ако играчът не успее да хвърли чифт, той губи своя ред.
Ако той не успее да хвърли чифт три пъти, той излиза от затвора.
Докато един играч е в затвора, той не може да купува и продава имоти и сгради и да събира наеми. Ако играчът хвърли чифт, той се придвижва според хвърлянето
Ако даден играч притежава всички имоти в цветовата група и никой от тях не е ипотекиран, той може да ги развие по време на ред.
Развитието включва закупуване на миниатюрни къщи или хотели от банката и поставянето им в имотните пространства, това трябва да се прави равномерно в рамките на групата имоти. Това означава, че втората къща не може да бъде построена на даден имот, в рамките на група, докато всички те не получат по една къща. След като играчът притежава цялата група, той може да събира двоен наем.
Въпреки че неможе да поставя къщи и хотели на железопътни линии или комунална услуга, дадения наем се увеличава ако играчът притежава повече от един от двата типа имоти.
Имотите могат да бъдат ипотекирани, преди това трябва да бъдат продадени всички хотели и къщи от имотите от този цвят. Играчът получава пари от банката за всеки ипотекиран имот (половината от продажната цена), която може да бъде платена с лихва за откупуване обратно.
Къщите и хотелите могат да бъдат продадени обратно на банката на половина покупната им цена.
Играчите не могат да събират наеми на ипотекирани имоти.
Играч, който не може да си плаща дълговете, е в несъстоятелност (банкрут) и се елиминира от играта.
Победител е този играч, който остава след като всички други са фалирали.