ОНЛАЙН Фермата (Каркасон)
СКРИЙНШОТИ
ОПИСАНИЕ
Фермата (а.к.a Каркасон или Carcassonne) е онлайн стратегия подобна на Скрабъл за 2-5 души, в която трябва да строите градове, пътища и манастири и да трупате точки. Успех
Играй безплатно Фермата или играй други онлайн игри.
Играй безплатно Фермата или играй други онлайн игри.
КЛАСАЦИИ (само за ВИП)
- ТОП ИГРАЧИ
- НАЙ-АКТИВНИ ДНЕС
- ТОП ЗА ДЕНЯ
- ТОП ЗА СЕДМИЦАТА
- ТОП ЗА МЕСЕЦА
ПРАВИЛА НА Фермата
Идеята на тази стратегическа бордова игра е да се създават ферми, пътища и да се ограждат вятърни мелници и водни кули за да се трупат точки.
Играта има 80 плочки които се използват за да се създава игралната карта.
Играта е походова мултиплеър и се играе от 2 до 5 души, като победител е този който отбележи най-много точки.
За да трупаш точки трябва да притежаваш ферми, пътища, вятърни мелници и водни кули. Това става като поставяш фермери и трактори (т.е. пионки) които показват на кого е собствеността.
Нека да погледнем тези пионки:
1) Фермери
Фермерите се използват във ферми, на пътища, на вятърни мелници и на водни кули.
Фермерите във ферми бележат по 4 точки за всяка плочка, която е част от затворена ферма.
Фермерите на пътища бележат по 2 точки за всяка плочка, която е част от завършен път
Фермерите на вятърни мелници бележат 36 точки когато са завършени. Една мелница е завършена когато е оградена от всички страни с плочки (4т. Х 9 плочки = 36 точки)
Гермерите на водни кули бележат 18 точки когато са завършени. Една водна кула е завършена когато е оградена от всички страни с плочки (2т. Х 9 плочки = 18 точки)
Когато ферма, път, вятърна мелница или водна кула е завършена – фермера е върнат на играча и може да се използва отново.
2) Трактори
Тракторите се използват на тревисти полета и те бележат точки на края на играта.
Те бележат по 5 точки за всяка завършена ферма с която граничат.
Тракторите веднъж поставени не се връщат на играча. Те стоят до края на играта.
Всеки играч може да поставя по 1 пионка на ход. Следващата плочка се взима от горния десен ъгъл и се поставя на желаното от играча място.
След това се натиска зеления ОК бутон за потвърждение на мястото.
След като плочката е потвърдена, пионка може да бъде поставена върху плочката.
Когато поставянето е завършено (или не) – зеления ОК бутон се натиска отново за потвърждение и край на хода.
Позиционирането на плочките трябва да е в такъв ред, че пътя се свързва с път, фермата с ферма и тревата с трева.
Завършен път е път, който има край от двете си страни. Пример:
В този случай пътя дава 6 точки (3х3 за всяка плочка участваща в пътя)
Краища на пътища са кръстовища, езера, водни кули, вятърни мелници и ферми:
Завършени ферми са ефрми, които имат затворена ограда. Пример:
В този пример фермата е малка и дава само 8 точки (2 плочки х 4 точки)
Краища на ферми са плочки от този вид:
Внимание: Иконата на яице дава двоен брой точки за всяка плочка на която се среща (т.е. 8 точки)
За да завършите вятърна мелница или водна кула е нужно да поставите фермер на нея и да я оградите с плочки от всички страни. Пример:
Полетата са свързани тревисти плочки. Полетата бележат точки на края на играта когато имат поставени трактори на тях и граничат със затворени ферми.
Различните полета се разграничават от пътища, ферми и на границата с пръст.
В този пример имаме 3 различни полета.
Ако играта приключи сега – само втората ферма ще отбележи 5 точки, защото граничи с 1 затворена ферма.
На края на играта (когато всички плочки са поставени) се точкуват както полетата, така и незавършените пътища, ферми и водни кули (но не и мелници).
Незавършен път бележи по 2 точки на плочка през която минава.
Незавършена ферма бележи по 2 точки за всяка плочка през която минава.
Незавършена водна кула бележи по 2 точки за всяка плочка която я огражда.
Незвършена вятърна мелница не бележи никакви точки.
Бележка: Вятърните мелници са много подобни на водните кули. Разликата е че мелниците бележат двойно повече точки когато са завършени, н оне бележат никакви точки ако не са завършени, за разлика от водните кули.
В някой случаи завършени ферми или завършени пътища могат да са собственост на 2 или повече играчи.
Това се случва когато късно поставена плочка свърже два или повече различни незавършени пътища или ферми.
В този случай всеки играч участник в пътя/фермата бележи точките за него/нея.
Същото правило важи и за полетата.
Играта има 80 плочки които се използват за да се създава игралната карта.
Играта е походова мултиплеър и се играе от 2 до 5 души, като победител е този който отбележи най-много точки.
Основни правила
За да трупаш точки трябва да притежаваш ферми, пътища, вятърни мелници и водни кули. Това става като поставяш фермери и трактори (т.е. пионки) които показват на кого е собствеността.
Нека да погледнем тези пионки:
1) Фермери
Фермерите се използват във ферми, на пътища, на вятърни мелници и на водни кули.
Фермерите във ферми бележат по 4 точки за всяка плочка, която е част от затворена ферма.
Фермерите на пътища бележат по 2 точки за всяка плочка, която е част от завършен път
Фермерите на вятърни мелници бележат 36 точки когато са завършени. Една мелница е завършена когато е оградена от всички страни с плочки (4т. Х 9 плочки = 36 точки)
Гермерите на водни кули бележат 18 точки когато са завършени. Една водна кула е завършена когато е оградена от всички страни с плочки (2т. Х 9 плочки = 18 точки)
Когато ферма, път, вятърна мелница или водна кула е завършена – фермера е върнат на играча и може да се използва отново.
2) Трактори
Тракторите се използват на тревисти полета и те бележат точки на края на играта.
Те бележат по 5 точки за всяка завършена ферма с която граничат.
Тракторите веднъж поставени не се връщат на играча. Те стоят до края на играта.
Разиграване
Всеки играч може да поставя по 1 пионка на ход. Следващата плочка се взима от горния десен ъгъл и се поставя на желаното от играча място.
След това се натиска зеления ОК бутон за потвърждение на мястото.
След като плочката е потвърдена, пионка може да бъде поставена върху плочката.
Когато поставянето е завършено (или не) – зеления ОК бутон се натиска отново за потвърждение и край на хода.
Позиционирането на плочките трябва да е в такъв ред, че пътя се свързва с път, фермата с ферма и тревата с трева.
Завършени пътища
Завършен път е път, който има край от двете си страни. Пример:
В този случай пътя дава 6 точки (3х3 за всяка плочка участваща в пътя)
Краища на пътища са кръстовища, езера, водни кули, вятърни мелници и ферми:
Завършени ферми
Завършени ферми са ефрми, които имат затворена ограда. Пример:
В този пример фермата е малка и дава само 8 точки (2 плочки х 4 точки)
Краища на ферми са плочки от този вид:
Внимание: Иконата на яице дава двоен брой точки за всяка плочка на която се среща (т.е. 8 точки)
Завършени вятърни мелници и водни кули
За да завършите вятърна мелница или водна кула е нужно да поставите фермер на нея и да я оградите с плочки от всички страни. Пример:
Полета
Полетата са свързани тревисти плочки. Полетата бележат точки на края на играта когато имат поставени трактори на тях и граничат със затворени ферми.
Различните полета се разграничават от пътища, ферми и на границата с пръст.
В този пример имаме 3 различни полета.
Ако играта приключи сега – само втората ферма ще отбележи 5 точки, защото граничи с 1 затворена ферма.
Крайно точкуване
На края на играта (когато всички плочки са поставени) се точкуват както полетата, така и незавършените пътища, ферми и водни кули (но не и мелници).
Незавършен път бележи по 2 точки на плочка през която минава.
Незавършена ферма бележи по 2 точки за всяка плочка през която минава.
Незавършена водна кула бележи по 2 точки за всяка плочка която я огражда.
Незвършена вятърна мелница не бележи никакви точки.
Бележка: Вятърните мелници са много подобни на водните кули. Разликата е че мелниците бележат двойно повече точки когато са завършени, н оне бележат никакви точки ако не са завършени, за разлика от водните кули.
Допълнително
В някой случаи завършени ферми или завършени пътища могат да са собственост на 2 или повече играчи.
Това се случва когато късно поставена плочка свърже два или повече различни незавършени пътища или ферми.
В този случай всеки играч участник в пътя/фермата бележи точките за него/нея.
Същото правило важи и за полетата.